Monday, November 5, 2012

sEbUah KeGaGalaN...MeNamBah KeSabaRan..





Assalamualaikum...

Agak lama kan saya xupdate blog nie..
Ya..memang sangat busy selama beberapa ketika nie.
Dan dengan beberapa ketika ada rasa malas jugak nak update belog nie..

Entry kali nie bawa maksud yang sngat besar dalam hidup saya..
Ya..selama nie mmg saya xpernah rasa kegagalan yg amat sangat sehingga terasa kesannya dalam diri saya nie..

Saya sngat sedeyh sehingga saya rasa macam da nak berputus asa je..
Tetapi saya cuba skali lagi tetapi kegagalan tu tetap kembali..
Akhirnya saya mula terfikir...
kenapa Allah memberikan kegagalan kepada saya?
Mungkinkah kerana Dia sengaja memberikan ujian kepada saya tanpa sebab...

Akhirnya saya dapat berfikir kenapa Allah memberikan saya kegagalan ini..
Kegagalan ini walaupun sakit dirasa tetapi apabila difikirkan secara positif,
sebenarnya sebuah kegagalan dapat menambah kesabaran kita..
Sekaligus menambah iman dan dapat mendekatkan diri kita kepada Allah..

Baru saya tau yg Allah maseh sayangkan saya..
Kerana Dia turunkan ujian kepada saya supaya saya sentiasa ingatkan Dia..
Terima kasih Allah...

Untuk para sahabat,
Ketahuilah apabila Allah menurunkan sesuatu ujian pada kita,sebenarnya Allah sebaik-baik perancang..
Dia mengetahui dan akan menggantikan kekecewaan kita dengan sesuatu yang tidak dijangka iaitu dengan sesuatu yang lebeh baik..
So..kita perlu REDHA dengan sesuatu yang mengecewakan hati kita...

Insyaallah...Allah telah tetapkan sesuatu yang lebih untuk kita..


P/S=>doakan saya berjaya untuk percubaan kali ketiga ini..Saya percaya...segala kesabaran saya akan dibalas dengan sesuatu yang lebih baek...Amin...


     "BE A BETTER SERVANT FOR ALLAH"

No comments:

Post a Comment