Friday, April 29, 2011

jAlAn2 CaRi ImpIAn~~UKM...

Assalamualaikum=]

hari nie aku nak cerita tentang pengalaman aku kat KL...Kl???huh badget macam xpenah pegi kan??kan??macam la Kl tu luaq negara ke hapa ka...haishh..the importance points is aku pegi KL sorang diri tau....u tau,,cuak gak la...but aku dijemput oleh abang aku kat sana...tido mana??Tido kat hostel kawan aku..jeng2...kawan aku stay kat UKM...so aku pown stay c2 la..hehe...


ha..nie la abang aku yang menjemput aku tika aku sampai di KL...
huahhahaha,,,jasamu dikenang....then dari Pudu,abang milin antaq aku g UKM...sebelum sampai UKM,kami singgah makan ayam penyet lu..sory aku xda gambaq nasi ayam penyet tu...hehe..then sesampai jew aku kat pintu pagar UKM tu,Tikah da siap menunggu aku....hehe..

sesampai aku di bilik tikah,time tu da dekat maghrib da..so aku nak mandi  and do a clean hygene b4 see my master...aku perlu mandi dekat toilet yang jauhnya sebatu dari bilik tikah dan dikala itu,aku pown menginbau kembali kenangan aku tika di asrama sekolah dan matrix...aku pown berkenalan jugak ngan roomate tikah,Elim... dia ok..not bad..almost what she likes ,aku like jgk..haha..aku xda gamba ko la..klu ada,aku da put in this site da,,,biaq hg popular sket...

FIRST DAY @ 26/04/11


then,keesokan hari,di awal2 pagi aku da siap mandi..semangat nak g Masjid India...haha..nak memborong segala macam selendang,beg dan macam2 lagi..(seriusly banyak gila slendang murah2..gelap mata aku...haiss..murah2 plak)...beg plak aku kena beli tok kak yana yang siap menempah sebulan sebelum aku mai Kl nie...haha...kak yana tunggu tau,,i da beli..nanti i baggi kat u...


nie la kawan baru aku..Tikah,Puteri,Fika,Nurul



Sory jgk untuk hampa sume..akibat daripada terlalu kusyuk membeli dan membelah..aku terlupa untuk snap gambar walaupun sekeping.. then daripada Mesjid India,ktrang gerak g Central Market ataupun dalam bahasa melayunya,Pasar Seni...kat cn jgk duet aku habis banyak..Tikah berjaya menghasut aku untuk membeli gelang2 nie.. untuk pengetahuan hampa sume,,aku nie suka sangat gelang2 handmade nie..bagi aku gelang2 nie lagi lawa drpd gelang2 emas...ha kat cn aku ada gamba...


tengok la gelang2 yang aku pegang tu...


nie la antara barang2 yang aku beli...hehe...best kan klu ada banyak duet..boleh beli macam2 lagi..(memang xpenah nak bersyukur la kau nie.da dapat beli barang tu sepatutnya perlu bersyukur tau)..nah ada g gelang yang aku beli....


gelang yang sama ngan Tikah
antara gambar2 aku dekat pasar seni..lihatlah kegembiraan kami..









SECOND DAY @ 27/04/11


bermula dengan bangun pagi..bersiap2 tok pegi ke tempat yang sememangnya menjadi tujuan utama tok kedatangan aku ke KL nie.. iaitu ke PWCT..ada function kat cn skunk..klu korunk sume xtahu apa functionnya..memang sah korunk sume bukan pencinta buku.. kat cn ada pesta buku antarangbangsa..best oooo....buku2 apa yang hang nak??sume ada...dan yang penting harga dia murah...almost 10%-30%...berbaloi-baloi....tapi yang sedihnya,aku nak beli Contengan Jalanan karya HLOVATE but da habis stok..so aku beli ja buku apa yang aku nak beli ...haha..but still banyak g buku yang sebenarnya aku nak beli..aku budget dalam rm100 ja mula2 then da terlajak beli sampai rm2oo..so hari nie ja aku dapat pelbagai buku daripada Jemari Seni,PTS-novel sejarawan islam,Telaga Biru-Fatimah Syarha_pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul dan xlupa juga Gempak Star-Lawak Campus dan Shabu-shabu....best kowt...haha


tengok la beg hitam tu...dapet daripada gempak star punya boot and also dalam plastik merah tu..but tikah??sikit saja...



then setelah berfoya-foya di pesta buku bersama-sama buku..aku and tikah pown gerak la bersama-sma menuju ke Time Square untuk berjumpa dengan Lisa.kawan matrix aku gak lu...aku nak jumpa ngan Lisa..da lama da kami xjumpa,,dekat setahun da lepas matrix lu..Lisa nie blaja kat UM...so dia pown take travel ke cn coz nak jumpa aku..kami g makan makanan korea coz aku yang gedik sangat nak makan makanan ne....memang mengidam gila...nah aku post gambar ye...
antara gamba2 kami...hmmm...sedapnya
nie la makanan aku..bi bim bap dengan seaweed soup..but aku xmakan seaweed..aku change makan ngan kimchi soup...hmmmm..sedap...

tengok!!!LICIN.....
nie plak kimchi soup...makanan lisa
sebelah nie kimchi ramen da sebelah nie gim bap...sedap jgak,,,,

tengokla perubahan muka aku..panas kowt makanan dia...



THIRD DAY @ 28/04/11

untuk hari yang ketiga plak,,skali lagi aku pegi ke PWTC kerana ingin mendapatkan buku pujaan hatiku...dan akhirnya alhamdulillah..dapat jgak akhirnya....sangat gembiranya hatiku..
walaupun sepatutnya pada awalnya.agenda hari nie sepatutnya pegi lepak kat Tasik Titiwangsa sambil menunggang kuda but kita hanya merancang,Allah yang tentukan....kan??
hehebuku aku time kecik..aku suka sangat baca kowt..




then,berakhirlah pengembaraaan aku..tepat jam 4.30ptg aku sampai ke Pudu sekali lagi ditemani oleh abangku itu...tima kaseh abang milin dan juga Tikah..kerana sanggup menemani aku sepanjang aku di sana..hehe...sangat best...sanagt best jgk coz duet aku pown habis....huhu..but aku puas hati..krom,,,assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment